HTML

KIK DOLLÁR PAPA GYERMEKEI?

Kiss-Végh Emőke és 
Ördög Tamás

ELÉRHETŐSÉGÜNK

dollarpapagyermekei@gmail.com
facebook.com/dollarpapa 

RÓLUNK

2009 tavaszán, pályakezdő színészként összeálltunk és saját erőnkből önálló színházi produkciót hoztunk létre. Tanulmányainkat a Kaposvári Egyetem Művészeti Főiskolai Kar színész szakos hallgatójaként folytattuk 2006-2009 között Mohácsi János osztályában. Azóta különleges helyszíneken, az adott tér sajátosságaira koncentrálva hozunk létre olyan színházi eseményeket, melyek nem a megszokásból valamint a színészi rutinból, hanem az adott pillanat valóságából építkeznek és abból merítenek ihletet.

IBSENT A NAPPALIMBA!

NEM CSAK LAKÁSSZÍNHÁZ

2014.11.08. 19:00 Dollár Papa

EDDIGI ELŐADÁSAINK

BAGOLYKICSI.JPG

 

“A Pelikán” című kamaradarab felolvasása a Dollár Papa Gyermekei Társulat előadásában. 

Elise, az Anya: URBANOVITS Kriszta
Fredrik, Elise fia: ÖRDÖG Tamás
Gerda, Elise lánya: KISS-VÉGH Emőke

Axel, Elise veje, Gerda férje: TÓTH Máté

Fordította: Kúnos László

Időpont: november 27., kedd, 19.00 

Helyszín: Skandináv Ház 
INGYENES, előzetes bejelentkezés nem szükséges.

Az esemény a Svéd Nagykövetség és a Skandináv Ház támogatásának köszönhetően valósul meg. 


DPGY Company with Emőke Kiss-Végh, Kriszta Urbanovits, Tamás Ördög and Máté Tóth will do a stage reading of the chamber play “The Pelican” written in 1907.

The performance will be open to the public and no preregistration is required.

Time: 27th November 7.00 p.m. 
Place: Skandináv Ház/ Nordic House 
Language: Hungarian. English version of the text will be distributed.

 

 

LESSING: EMILIA GALOTTI

- a színház házhoz megy 2!

ittvagyunk.blog.hu/2012/03/20/emilia_galotti

 

ANTON PAVLOVICS CSEHOV: SIRÁLY

 


Helyspecifikus színházi esemény, fix helyszínen, egy budai tankonyhában.


 

„Ha felgördül a függöny, és ezek a nagy tehetségek, a szent művészet papjai, egy háromfalú szobában, esti világításban azt utánozzák, hogyan esznek, isznak, szeretnek, járnak az emberek, hogyan hordják a kabátjukat; ha e bárgyú jelenetekből és mondatokból morált iparkodnak kicsikarni - azt a házi használatra szánt, közérthető, sekélyes morált; ha ezer változatban mindig ugyanazt, ugyanazt és ugyanazt tálalják elém - akkor én menekülök és menekülök, ahogy Maupassant menekült az Eiffel-toronytól, mert giccsességével majd szétnyomta az agyát.”
(Csehov: Sirály, Trepljov)

 

A mindig extrém helyszíneken alkotó csoport a Hedda Gabler után Csehov Sirályához nyúl ihletért, ezúttal fix helyszínen, egy budai főzőiskolában készülnek valami új kifőzésére.

 

„A dráma ma is kézzelfogható részeire koncentrálunk, a számunkra érdekes és fiatalként megfogalmazható gondolataival foglalkozunk. A mű aktualitását keressük. A legfontosabbnak azt tartjuk, hogy ne reprodukálható előadást, hanem elő, megismételhetetlen színházi eseményt hozzunk létre, ahol a néző képtelen a megszokott, kényelmi helyzetében maradni, hanem az est és a történések alakítója és résztvevője lesz. A Sirálynál alkalmasabb művet keresve se találtunk volna ahhoz, hogy magunkról beszéljünk, a 80-as generáció helyzetéről, arról, hogy milyen ma Magyarországon fiatal művésznek lenni. Csehov nem melankolikus, unalmas alakokról írt, hanem hús-vér emberekről.” 

Alkotók: 
Kiss-Végh Emőke, Ördög Tamás, Varga Balázs

Zongora: Csáki Tibor

Producer: Kócsa László

 

Előadások : 2011. május 6, 9. és 11.

HELYSZÍN:

ChefParade főzőiskola
1023 Budapest, Bécsi út 27.

www.chefparade.hu

 

A NYOMORULTAK

 

"Az ember egész földi létének lényege a Másik Fél keresése. Nem számít, ha valaki a tudás, a pénz, vagy a hatalom hajszolása mögé bújik. Akármit ér is el, nem lesz tökéletes, ha közben nem talál rá a Másik Felére."
(Paulo Coelho)

 

Néha szeretnénk tudni, vajon kibontakozhat-e szerelem, s hosszú távon is fennmaradhat-e a jó kapcsolat két ember között. Van eszköz, mód arra, hogy ezt megjósolhassuk?
 

Bert Hellinger pszichoterapeuta szerint a testi-lelki bajok hátterében nem feltétlenül csak az ember saját életében lezajlott történések játszanak szerepet. Úgy gondolja, az egyén sorsa elválaszthatatlanul összefonódik tágabb értelemben vett családtagjainak sorsával. Szerinte létezik egy közös családi lélek: egy energiamező, amelyben mindenki benne van, aki valaha a családhoz tartozott. Ez a családi lelki mező több, mint részeinek összessége: saját működési mechanizmusa van, melynek révén képes az egyén életét befolyásolni.  

Ha ez az energiamező, illetve az ebben uralkodó szigorú törvények sérülnek, az egyén testileg és lelkileg megbetegedhet, vagy egyszerűen rosszul érezheti magát a bőrében. Az is előfordulhat, hogy „csak” párkapcsolati problémákkal fog küszködni. Hellinger elméletét sokan kritikával illetik, mivel a legkeményebb patriarchális társadalom alapjain nyugszik.
 

Tóth Erika - KISS-VÉGH EMŐKE
Heller Ákos - VARGA BALÁZS
Salgó Tibor Obama - ÖRDÖG TAMÁS
 

BEMUTATÓ: 2010. június 25. 


Az előadás nem ALAIN BOUBLIL és CLAUDE-MICHEL SCHÖNBERG musicalje és nem VICTOR HUGO regénye alapján készült. A szövegkönyvet a társulat írta a próbafolyamat alatt rögzített improvizációk felhasználásával. 


AZ ELŐADÁS TITKOS HELYSZÍNEN JÁTSZÓDIK A VI. KERÜLETBEN.

 

HOGY LEHETNÉK EGYSZERRE SZÉP ÉS GAZDAG, AVAGY VÍZCSEPPEK A FORRÓ KÖVÖN

 

„Okosabban kéne élni, annyit mondhatok, nem az a bolond, ki megbámul egy csillagot. Gyere ki a zöldbe, menjünk együtt holnap délután beleharapni a levegőbe óraszám! Okosabban kéne ezt is, azt is tenni még, ha örül az ember, meg nem árthat semmiképp. Kell a szerelem, de kell még más is, tavaszi virág és napsugár is. Okosabbá kéne tenni egymás életét! Forrón isszuk meg a kávét, nincs időnk, menni kell, sürgünk-forgunk, mint a hangyák, nincs időnk, tenni kell. És a táncunk is már szinte gépies, közben mit szalasztasz el?”

(Apostol)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Különleges színházi esemény egy 12 nm-es belvárosi minigarzonban, ahol megpróbáltuk elmosni a határt színész és néző között. Az előadásban a szintén Kaposváron végzett fiatal színész, TÓTH MÁTÉ volt látható.
 
Vendéglátók: 
Kiss-Végh Emőke, Ördög Tamás és Tóth Máté
 
Bemutató időpontja:
 
2010. március 11.
 
 
 

 

HENRIK IBSEN: HEDDA GABLER

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Három frissen diplomázott színész helyspecifikus előadása. Kísérlet, az amúgy hét szereplős ibseni mű maradéktalan bemutatására. Olyan helyszínt kerestünk, ami önmagában - változtatás nélkül - megfelel az elképzeléseinknek. Ez pedig egy iroda volt és ezt az irodát meg is találtuk a Skandináv Házban. Egy ház, amely iroda és lakható tér is egyben. Így valójában egy megfoghatatlan szoba lett Tesmanék villája, ahol munka és szabadidő egy és ugyanaz. Másrészt a túlzással klasszikusnak mondható "kanapé, kandalló" Ibsen modell is megszűnik. Ott vagyunk, ahol soha, senki sem érezheti jól magát - vagy legalábbis nem eléggé. És véleményünk szerint ez a Hedda Gabler lényege.


Hedda Gabler - Kiss-Végh Emőke
Jörgen Tesman - Ördög Tamás
Ejlert Lövborg - Varga Balázs

Bemutató: 2009. december 02. - SKANDINÁV HÁZ ALAPÍTVÁNY, Budapest


Az előadás meghívást kapott Osloba, így 2010. őszén Norvégiában vendégszerepelt.
Az előadás támogatói: Norvég Királyi Nagykövetség, Telenor.
Az előadás a PÉCS2010 EKF program része volt.

MINDEN INFÓ, FOTÓK, VIDEÓ: www.heddagabler.blog.hu

A TORTA 

 

Bemutató időpontja: 2009. május 21.

Három kaposvári végzős színész különleges és bizarr élményre csábít. A főiskola sötét próbatermeit egy 12 nm-es fővárosi garzonra cserélték. Engedj a kísértésnek! Három pályakezdő színész különleges válasza az őket körülvevő világra.

Az előadás gerincét olyan események és azok feldologozása képezi, melyeket főiskolai éveink alatt éltünk át. Mihez kezd 2009-ben egy frissen végzett diplomás színész? Van- e különbség játék és valóság között? Vagy mi a színház? Hol kezdődik és meddig tart? Előadásunk mikroközelségből vizsgálja a színészt, mint embert és az embert, mint színész. Egy család rekonstrukciója, annak szövevényes és kusza, de néhol szórakoztató viszonyaival, átélve egy gyermek felnőtté érését.

 

SZEREPLŐK: Kiss-Végh Emőke, Ördög Tamás és Varga Balázs

 

"...Monty Pythonosan vicces amit látunk, az ő Repülő cirkuszukat idézi, ahogy egy-egy mozzanatot mindig a ‘most valami egészen más’ követ. A jelenetek között tehát, ami nincsen, az az értelmi kapcsolódás, dadaista-show-t kapunk, ahol mintha maga Tzara vágott volna szét ollójával egy eredetileg ép művet, hogy aztán egy felismerhetetlenségig torzult esemény-láncolat jeleneteit huzigálja ki ad hoc sorrendben egy kalapból. A régi vicc az osztályfőnöki óráról, ahol arról tanulunk milyen is az osztályfőnök, itt szintén beleilleszkedik a szándékosan kínossá rendezett házibuli rendjébe, a vendéglátók magukról mesélnek. Közvetlen közelségben. Mostanság nem ismeretlen színházak közösség-teremtő célkitűzése. Az biztos, hogy a maximum hat fő garantálja a bensőséges estét annak, aki belevágja fejszéjét a kaposvári diákok tortájába és nem fog unatkozni az emberek veszedelmes közelségében..."

(Herczog Noémi)